Knäprotesstudie

Ett foto på två knän.

Har du opererats och fått en knäprotes de senaste 18 månaderna? Kan du tänka dig att diskutera detta i grupp med andra som också fått en knäprotes?

Nu söker Lunds universitet deltagare till en ny forskningsstudie. Som deltagare behöver du vilja och kunna delta vid en gruppdiskussion som varar ca 2 timmar. Gruppdiskussionerna är planerade att ske i Lund/Malmö, Ängelholm och Göteborg under april 2024. Huvudman för studien är Lunds universitet och ansvarig forskare är Elin Östlind.

Syftet med studien är att beskriva erfarenheter och upplevelser av att genomgå knäprotesoperation och efterföljande rehabilitering.

Klicka här för att läsa mer om studien och anmäla dig. Länken öppnas i en ny flik.