Artrosportalen är ett initiativ av forskare vid Lunds universitet för att sprida korrekt och uppdaterad information om sjukdomen artros, dess behandlingar samt senaste forskningsrön direkt från forskare till allmänheten.

Artrosportalen har blivit möjlig att lansera tack vare bidrag från
Stiftelsen för bistånd åt rörelsehindrade i Skåne.

Informationen på Artrosportalen är framtagen i samarbete med forskarna i nätverket LOAD. De två ledande personerna bakom portalen är:

Porträttbild på Martin Englund. Martin är en vit man och har på sig en grå polotröja och en grön kavaj.

Martin Englund

Professor, leg. läkare, epidemiolog

E-post: martin [dot] englund [at] med [dot] lu [dot] se

Professor Martin Englund är initiativtagare, webbplatsägare och huvudgranskare till Artrosportalen. Martin är artrosforskare sedan drygt 20 år tillbaka och sitter även i ledningen för den internationella artrosorganisationen Osteoarthritis Research Society International (OARSI).
Cyklist

Ebba Andersson

E-post: ebba [dot] andersson [at] med [dot] lu [dot] se

Ebba är webbplatsansvarig och redaktör för Artrosportalen. Hon har en kandidatexamen i media- och kommunikation från Göteborgs universitet och en kandidatexamen i omvårdnad från Luleå tekniska universitet, Ebba är också legitimerad sjuksköterska.