Uppskattad föreläsning av Andrea Dell'Isola

Andrea Dell'Isola vid talarstol under föreläsning.
Andrea Dell'isola under en föreläsning som han var inbjuden att hålla i slutet av 2022.

Vi får förfrågningar om att hålla föreläsningar om artros i olika sammanhang och har ibland möjlighet att göra det, vilket då uppskattas av alla inblandade!

På bilden ser ni Andrea Dell'Isola under en föreläsning som han blev inbjuden att hålla i slutet av 2022. Andrea Dell'Isola, biträdande forskare och postdoc arbetar vid enheten för klinisk epidemiologi, ortopedi, vid Lunds universitet. Han är även fysioterapeut och har arbetat kliniskt innan han började forska på heltid.

Föreläsningen intresserade många, över 300 personer satt i publiken för att få lära sig mer om artros. Det fanns utrymme både för frågor från publiken och för Andrea att berätta om bl.a. behandlingsmetoder, träning och symtom. Uppskattat av såväl arrangör som publik och föreläsaren själv!

Här kan du läsa lite mer om Andreas forskning (sidan som tillhör Lunds universitet öppnas i en ny flik).